הקיץ ממש כאן, הסופי שבו נהיים יותר ויותר יפים, אפשר לצאת ולטייל, ואנחנו כבר מרגישים את העונה החמה ממש מעבר לפינה.

וזה בדיוק הזמן לרענן את המרפסות שלנו. אנחנו חיים בארץ שטופת שמש, ולמרות שניתן למצוא בנתון הזה חסרונות, אני אעדיף להתמקד ביתרונות. כי קיץ בשבילי זאת העונה הכיפית.  זה הזמן להוציא את הבגדים הקצרים והקלילים מהארון, את משקפי שמש וכמובן, את ריהוט גן ומרפסת!

הקיץ הזה החלטתי לרכוש שמשיה למרפסת. אציין שהמרפסת שלי חצי מקורה וניתן ליהנות זה מכל העולמות, גם משמש וגם מהצל. אבל השנה החלטתי להתפנק ולצאת לשמש, אך עם להצטייד בשמשייה למרפסת.

אז עשיתי מחקר שוק קטן על שמשיות למרפסת, ומסתבר שיש המון סוגים!  

הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא את החלק בחצר המוקצה לשמשייה ומערכת הישיבה. דאגו למדוד את השטח שלא "תתקעו" עם שמשיה גדולה מידי או קטנה מידי. קשה לדעת ולאמוד בחנות את גודל הגינה או המרפסת למרות שאנו בטוחים שאני מכירים את הבית שלנו.

שמשיות בד – שמשיות הבד כשמן כן הן. עשויות מבד. הן מגיעות במבחר של צבעים וצורות כי נורא קל לעצב בבד כי יש את כל הסוגים וכל המינים. רק תבחרו. החסרון שלהן הוא שבחורף חובה לאחסן אותן כי הן ישברו ולא יחזיקו מעמד במזג אוויר חורפי.
כמובן שהן יותר זולות משמשיות אחרות.

שמשיות יוטה -  שמשיות יוטה בניגוד לשמשיות בד יותר עמידות אך לוקות מעט בעיצובן. סוככים מסוג זה יהיה עמידות גם בחורף ובכלל לאורך זמן. והמחיר – בהתאם כמובן.

האופציה השלישית היא סוכך למרפסת. ממש סוכך קבוע שמגן על כל המרפסת ומשמש כתוספת קבועה. אך בשביל זה נחוץ בעל מקצוע ולא ניתן לרכוש לבד בחנות.

Picture
שמשיות
 
עוד מעט מגיע הקיץ. כן, הוא ממש מעבר לפינה למרות מזג האוויר החופי שמבקר אותנו בסופי שבוע האחרונים. הפריחה כבר כאן והאביב אוטוטו מכניס לנו את הקיץ בכרכרה צהובה וחמה.

מה הדבר הראשון שאנחנו עושים בדיוק בימים האלה לפני הקיץ? בדיוק. מפנטזים על כל מה שנעשה בקיץ. מפנטזים על הים שנפקוד כל שבת בבוקר, על הטיולים שנצא אליהם בסופי שבוע, את החופשות בחול על שפת הבריכה וכמובן על כל השופינג שנעשה לקולקציית קיץ החדשה.

אבל אי אפשר לדבר על הכל, כי כל נושא הוא פוסט בפני עצמו. אז על מה נדבר? על ריהוט גן.
אז קיץ, השמש קופחת, ואתם יושבים על מיטת שיזוף עם שמשיה ענקית בגינה. לידכם פינת ישיבה מראטן עם שולחן מעץ שהמשפחה יושבת סביבו.

תמונה מושלמת נכון? אבל בכדי שהיא תקום לתחייה עוד הקיץ יש ללמוד כמה דברים על רהיטי גינה וחצר.

דבר ראשון, ישנם המון סוגים של רהיטי גינה, כך שקודם כל ביחרו לכם את החומר שלכם.

ריהוט גינה מראטן הוא "הילד החדש בשכונה" הוא העידן החדש של רהיטי הגינה. הראטן הוא חומר קליל הנראה כמו קליעה מעץ אך הוא עמיד שלא כמו העץ. הוא נראה טוב, לא כבד לסחיבה ומגיע במגוון עיצובים חדשניים.

אם אתם לא מכירים את החומר המדובר אני מציעה לכם ללכת לחנות הרהיטים הקרובה אליכם ולחוש אותו. בטוח תמצאו אותו כשווה קנייה.

עוד אופציה לריהוט גן הוא ריהוט גן מעץ. כן, עץ אמיתי כמו של פעם. אחד היתרונות של ריהוט גן מסוג זה הוא היופי. עץ מלא מותיר רושם גדול בכל מצב. העץ הוא חומר קלאסי ותמיד ישאר כאופציה נהדרת לריהוט הגינה או החצר. לעומת זאת, אחד החסרונות של ריהוט העץ הוא המחיר היקר יחסית והכובד שלו. ריהוט גן מעץ הוא לא דבר שתוכלו להעביר ממקום למקום בנוחות ברחבי הגינה במקרה הצורך.

דבר שני, אין טוב ממראה עיניים. כנסו לכמה חנויות רהיטים שיש בהם מבחר וחושו את הסחורה, תראו מה מתאים לכם ולעיצוב הכללי של הבית.
חשוב ללכת לחנות גדולה דוגמת רהיטי הכח בחולון או כל האנגר גדול שייתן לכם "מבחר לעיניים" ותוכלו לקבל תמונה טובה יותר של מה אתם רוצים.

לסיכום, אם אתם גרים בבית פרטי והחצר שלכם עדיין ערומה מרהיטי גינה, זה בדיוק הזמן ללכת ולבחור מערכת ריהוט גן לנוחיותכם. כי הקיץ כבר כאן... J

Picture
ריהוט גינה מעץ
 
הרהיטים הם החפצים הכי יקרים לנו. כל אחד אוהב לרכוש רהיטים ולקשט איתם את ביתו, אך יותר חשוב לנו מהיופי היא השימושיות. רהיטים כנראה משרתים אותנו הרבה יותר מכל חפץ בבית. לכן אנו משקיעים ברהיטים שלנו. בבחירה שלהם ובקניה שלהם, דואגים שהם יתאימו לחלל הבית הן מבחינת העיצוב והן מבחינת מידות, נוחות ופרקטיות.

אבל מה עם הגן שלנו? החצר? אנחנו כל כך משקיעים את כל כולנו בבחירת ריהוט נאות לפנים הבית, כשבחוץ, עולם שלם שמחכה לנו: ריהוט גן ומרפסת.

אז אני בטוחה שלא פעם ולא פעמיים חשבתם על לרהט את הגינה. למה זה לא יצא לפועל? המון תירוצים שאנחנו נותנים לעצמנו. "לא היה זמן" "אנחנו מעדיפים להשקיע את הכסף במשהו אחר" זה לא נחוץ כרגע" נדבר בקיץ" וכו' וכו'...

אני גם אמרתי את אותם דברים. עד שיום אחד קמתי, לקחתי את בעלי והחלטנו לסגור את העניין הזה. ריהוט גן. עכשיו. לפחות נבדוק – לא יכול להזיק נכון?

אז הגענו לחנות מיליון כסאות בחולון. אנחנו אמנם גרים בתל אביב אבל שמענו על החנות הזאת כבר כמה פעמים ממכרים והחלטנו לנסות.
החנות מכילה את כל סוגי הריהוט. פשוט הכל כסאות, ריהוט משרדי, ריהוט גן, מערכות ישיבה ועוד..
ישר שאלנו נציג חביב איפה מחלקת ריהוט הגינה והלכנו לפי הנחיותיו.
המבחר היה עצום. שמשיות, מערכות ישיבה לחצר, כסאות שיזוף, גזיבו. פשוט הכל.

בנוסף למבחר המרהיב, טוה היה לדעת, שניתן להתאים את ריהוט הגינה לכיס. קבענו תקציב מסויים לפרוייקט ונציג המכירות הראה לנו את כל מה שנוכל לקנות במסגרת התקציב.

הלכנו על ריהוט גן ראטן. זהו ריהוט הנראה כמו קש אך יותר עמיד לנזקי מזג האוויר בניגוד לקש רגיל. העיצובים היו מדהימים. פשוט ראיתי את עצמי יושבת בקיץ, בשבת בבוקר על ספת הראטן ונהנית יחד עם בעלי והמשפחה מיום של שמש. ממש נופש בבית. ובלי להוציא שקל. קניתי.

כשהריהוט הגיע לבית שלנו כל בני המשפחה היו בהתרגשות. מיקמנו אותו בחצר מתחת לעץ סידרנו את הכריות ואת כל האביזרים. והיום, יום שבת, עשר בבוקר אני מדווחת בבלוג מריהוט הגן אליכם. תענוג. מומלץ


Picture
ריהוט גן ומרפסת
Picture
רהיטי גינה